OPIEKUN – mgr BERNADETA WIJAS     biblio

Poniedziałek          8.00 – 15.00

Wtorek                  8.00 – 14.00

Środa                     8.00 – 15.00

Czwartek              8.00 – 14.00

Piątek                  8.00 – 14.00

 W dniach od 8 do 15 maja obchodzimy w całej Polsce Tydzień Bibliotek. W tym roku jest to XVIII edycja pod hasłem „Znajdziesz mnie w bibliotece”.

    Program akcji  jest tak dobrany, aby promować, czytelnictwo,  biblioteki oraz zasoby znajdujące się w bibliotekach.

     Ma na celu podkreślenie roli czytania i korzystania z bibliotek,  poprawie jakości życia, edukacji i rozwoju zainteresowania książką szerokich kręgów społecznych.

      Nasza szkolna biblioteka również włączy się do tej ogólnopolskiej akcji.

image000000 image000000001 IMG_20210511_103238_Easy-Resize.com IMG_20210511_104230_Easy-Resize.com IMG_20210511_104312_Easy-Resize.com IMG_20210511_104420_Easy-Resize.com

                                                                                                                                                                *********

W klasach I oraz w oddziale „O” planujemy przypomnieć sobie wszystkie bajki z dzieciństwa, które znamy oraz będziemy próbować odgadywać tytuły książek po ich okładkach. Następnie pani bibliotekarka będzie nam czytała fragment baśni, którą udało się odgadnąć.

W klasach II biblioteka zorganizuje konkurs plastyczny pt: „Moja ulubiona postać z bajki”. Uczniowie wybiorą jednego bohatera ze swoich bajek i przedstawią go w ciekawy, nietuzinkowy. plastyczny sposób. Technika dowolna.

W klasach III przeprowadzimy akcję majową „Wypożycz książkę na weekend”. Co tydzień w piątek, przez cały maj, uczniowie będą wypożyczali regularnie i systematycznie jedną książkę na weekend. W trakcie tygodnia będą o niej opowiadać swoim rówieśnikom, aby ich zachęcić do wypożyczenia danej książki.

 Klasy IV – VIII zapraszamy do biblioteki na dyskusję o przeczytanych książkach oraz do wypożyczenia wybranej książki.

 

 

Życzmy sobie nawzajem, aby ten rok szkolny 2020\20201 był lepszy od poprzedniego.

W bieżącym roku szkolnym biblioteka planuje:

-utrzymać dobry poziom czytelnictwa w klasach początkowych, poprzez przybliżanie im treści książek, dyskusję na ich temat, kreowaniu różnych akcji związanych z czytaniem,

-wzmocnić czytelnictwo klas starszych poprzez kontrolę ilości przeczytanych książek w bibliotece, poprzez założenie przez uczniów dzienniczków czytelniczych, w których recenzować czytane samodzielnie książki,

-będzie przeprowadzona akcja „Czytamy głośno”, w której każdy uczeń będzie przedstawiał swoją ulubioną książkę i czytał na forum klasy najlepsze jej fragmenty,

-przy współpracy z nauczycielami i polonistami zostaną przeprowadzone test wiedzy ze znajomości lektur i książek.

***********************************************************************************************************************************

W poniedziałek 1 marca w klasie 2b odbyła się akcja czytelnicza, która miała za zadanie zachęcać dzieci do czytania.

Uczniowie mieli za zadanie przynieść z własnych domowych bibliotek swoje ulubione książki i prezentowali je na forum klasy. Każdy z nich krótko opowiedział o swojej książce, przedstawił fabułę i uzasadnił dlaczego ta książka jest mu bliska.

Następnie ze wszystkich przyniesionych książek utworzono wystawkę pt: Nasze ulubione książki”. W ten sposób uczniowie zapoznali się z różnymi tytułami i autorami książek dla dzieci.

Pod koniec lekcji czytano fragment książki pani Astrid Lindgren pt: „Dzieci z Bullerbyn”, który miał za zadanie zachęcić uczniów do sięgnięcia po tę książkę, która jest w zbiorach biblioteki szkolnej.

IMG_20210301_101726_Easy-Resize.comIMG_20210301_101606_Easy-Resize.comIMG_20210301_095628_Easy-Resize.comIMG_20210301_095621_Easy-Resize.com
**********************************************************************************************************************************

17 lutego odbył się Szkolny Konkurs Czytelniczy pt: „Zaczarowana zagroda” związany z książką A. Cz. Centkiewiczów. Uczniowie klasy 2a musieli wykazać się wiedzą dotyczącą tej lektury.

Konkurs składał się z dwóch etapów:

I etap to rozwiązanie quizu, w którym trzeba było wybrać prawidłową odpowiedź spośród wielu wątków,

II etap dotyczył szczegółowych informacji o książce. Uczniowie odpowiadali na pytania testowe związane z wydarzeniami w książce.

W konkursie wzięło udział 10 uczniów.

Uczestnicy konkursu:

Piotr Guzik, Milena Jaskierska, Sebastian Jędrol, Krzysztof Kurnik, Maja Malinowska, Justyna Nawara, Oskar Pawlak, Bartłomiej Potoczak, Jakub Wawrzosek, Jakub Zięba.

Zwycięzcami okazali się:

I miejsce – Milena Jaskierska z wynikiem 12,5  punktów

II miejsce  ex aequo: – Jakub Wawrzosek  z wynikiem 12 punktów

Jakub Zięba z wynikiem 12 punktów

III miejsce ex aequo:  – Oskar Pawlak z wynikiem 10,5 punktów

Krzysztof Kurnik z wynikiem  10,5 punkt

Laureaci otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz nagrody. Pozostałym wręczono słodkie upominki.

IMG_20210218_085311_Easy-Resize.comIMG_20210203_122131_Easy-Resize.comimage000000

****************************************************************************************************************************************************

26 stycznia 2021r. odbył się Szkolny Konkurs Czytelniczy pt: „Dzieci z Bullerbyn” .  Wzięło w nim udział 13 chętnych uczniów z klas trzecich.

  Uczniowie odpowiadali  na 25 pytań przygotowanych pytań, które były w formie testu. Dotyczyły  one treści pierwszej części książki. Do zdobycia było  50 punktów.

 

   Zwycięzcami okazali się:

I  miejsce zdobyła Gabriela Nowak z klasy III b, 

II miejsce zajęli ex aequo: Kacper Kalata i Sebastian Głodziak z klasy III b,

III miejsce osiągnął Franciszek Pach z klasy III a

#czytamybolubimy #lektura #konkurs #dumnakomisjazcałejtrzynastki ????

***************************************************************************************************************************

Biblioteka w roku szkolnym 2019\2020 planuje:

-wzięcie udziału w projekcie czytelniczym „Gang Słodziaków” w klasach młodszych,

- organizowanie wystaw  promujących czytelnictwo, szereg akcji zachęcających do czytania,

 -konkursy i quizy czytelnicze w klasach starszych,

-systematyczne czytanie w klasach wybranych przez uczniów książek,

-dostosowanie pożyczanej literatury do możliwości intelektualnych i emocjonalnych ucznia,

-wprowadzenie elementów biblioterapii na niektórych lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych.

  Projekt czytelniczy „Słodziaki”, w który włączyła się biblioteka szkolna polegał na systematycznym słuchaniu książki „Gang Słodziaków” oraz tworzeniu różnych projektów przestrzennych i plastycznych do tekstów literackich. Uczniowie klas I-III ponadto otrzymywali naklejki za czytanie samodzielne w domu. Mieliśmy do dyspozycji album z dzienniczkiem postępów czytania, w którym rodzic notował głośne, codzienne czytanie swojego dziecka. Uczniowie ćwiczyli pamięć, koncentrację, myślenie, pobudzali swoją wyobraźnię.

Uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 3 im. Jana Pawła II w Nowym Targu „Magiczne drzewo” wykonali 7 listopada z różnych materiałów recyklingowych.

 Pracę poprzedziła rozmowa o tematyce ekologicznej, która miała na celu uwrażliwić dzieci na problemy, które środowisko przyrodnicze ponosi w związku z  niefrasobliwą działalnością człowieka i nieprzestrzeganiem przez niego zasad ochrony środowiska naturalnego.

Po burzliwej dyskusji, w której uczniowie zobowiązali się do przestrzegania norm ekologicznych w swoim życiu codziennym i  otoczeniu, porozmawiali wspólnie z panią bibliotekarką, o tym jakie korzyści daje nam obcowanie z przyrodą. Pani z biblioteki przyniosła  książki przyrodnicze, z których uczniowie mogli dowiedzieć się o różnorodności fauny i flory w naszym regionie, szczególnie drzew, które występują w południowej Polsce.

Następnie dzieci wysłuchały fragmentu książki „Gang Słodziaków”, rozdział pt: „Drzewo”, w których jest mowa o korzyściach jakie dają nam niektóre drzewa. Uczniowie wspólnie doszli do wniosku, że drzewa są wręcz niezastąpione w życiu człowieka, a nawet można je nazwać „magicznymi”.

Takie właśnie „Magiczne drzewo” klasa 3 a postanowiła wyczarować. Wykorzystaliśmy do pracy różne materiały, które posortowaliśmy na papier i plastik. Powstało kolorowe drzewo, które patrzy na nas ludzi. Ale nie jest niestety uśmiechnięte ponieważ, człowiek za mało go szanuje. Usta, które są prostą linią i nie wyrażają zadowolenia mają przypominać ludziom, że jeszcze wiele wysiłku musimy włożyć, aby drzewa się do nas „uśmiechały”.

Po zakończeniu pracy klasa została posprzątana a odpady posegregowane i wrzucone do kosza. Ostatnim punktem naszego projektu było rozwiązanie krzyżówki, która dotyczyła haseł związanych z przyrodą.

Scenariusz zajęć związanych z Ogólnopolskim Dniem  Głośnego Czytania w klasie 3 a

  1. Powitanie uczniów – luźna rozmowa nt. własnych domowych bibliotek, co ostatnio przeczytali, jaką książkę kupili razem z rodzicami.
  2. Prezentacja własnej ulubionej książki, umieszczenie jej na wystawce w klasie. W późniejszym czasie wymiana książek z innymi uczniami.
  3. Głośne, wspólne czytanie uczniów rozdziału książki „Gang Słodziaków” pt: ”Drzewo”
  4. Zespołowapraca plastyczna „Nasze Magiczne Drzewo”. Wykorzystanie do budowania dekoracji z różnych elementów tworzyw sztucznych, puszek aluminiowych, butelek plastikowych, nakrętek, kartonów  i innych materiałów wtórnych. Inspirowanie dziecka do rozwijania wyobraźni. Wykorzystanie również  farb plakatowych do wykończenia i ozdobienia wspólnej pracy.

Codzienne czytanie fragmentów książki „Słodziaki ” pod „Magicznym Drzewem”. Tydzień głośnego czytania przez uczniów. ( Możliwość zaproszenia do wspólnego czytania różnych osób pracujących w szkole).

Rozdanie dzienniczków czytania do domu, sprawdzanie czytelnictwa przez wychowawcę codzienna motywacja uczniów do czytania.

  1. Kształcenie postawy nawyku codziennego czytania.

- w ramach lekcjach bibliotecznych prezentowano i czytano nowości zgromadzone w bibliotece, aby zachęcić uczniów do sięgnięcia po książki,

-uczniom , którzy niechętnie odwiedzali bibliotekę starano się ułatwić kontakt z nią podrzucając książkę na lekcje wychowawcze i dostosowując tę literaturę do poziomu ucznia i jego możliwości,

-zorganizowano wystawkę książek napisanych przez Jana Pawła II, a dostępnych w bibliotece szkolnej,

-zorganizowano wyjazd do biblioteki miejskiej na spotkanie czytelnicze z panem Michałem Rusinkiem, sekretarzem pani Wandy Szymborskiej naszej noblistki. Słuchano wierszy w wykonaniu pana Michała, rozmawiano o ich treści. Uczniowie nawet sami próbowali swoich sił literackich w układaniu rymowanek dziecięcych,

-biblioteka współorganizowała w szkole spotkanie autorskie z panią Wandą Szado-Kudasikową, miejscową poetką regionalną.

  Pani Wanda na spotkaniu prezentowała swoje wiersze, a uczniowie zaś swoje talenty wokalne na góralską nutę. Spotkanie przebiegło w miłej atmosferze, rozmawiano o tradycji , folklorze góralskim, kultywowano gwarę i ubiór naszego regionu.

-przeprowadzona akcję „Walentynki z książką” dla klas starszych, zachęcającą do czytania, reklamowania swoich rodzinnych zbiorów, dzielenia się nimi z innym uczniem i propagowanie czytelnictwa w klasach.

   W związku z ogłoszeniem w naszym kraju stanu epidemiologicznego i przejściem uczniów na zdalne nauczanie biblioteka udostępniała swoje zbiory w reżimie sanitarnym, oraz przeprowadziła trzy konkursy online:

- w klasach VI – test wiedzy ze znajomości lektury „W pustyni i w puszczy”,

-konkurs dla klasy VIII „Pamiętasz Latarnika?”,

-oraz dotyczący znajomości lektury „Chłopcy z Placu Broni” w klasie Va.

    Życzmy sobie nawzajem, aby ten rok szkolny 2020\20201 był lepszy od poprzedniego.

  W bieżącym roku szkolnym biblioteka planuje:

-utrzymać dobry poziom czytelnictwa w klasach początkowych, poprzez przybliżanie im treści książek, dyskusję na ich temat, kreowaniu różnych akcji związanych z czytaniem,

-wzmocnić czytelnictwo klas starszych poprzez kontrolę ilości przeczytanych książek w bibliotece, poprzez założenie przez uczniów dzienniczków czytelniczych, w których recenzować czytane samodzielnie książki,

-będzie przeprowadzona akcja „Czytamy głośno”, w której każdy uczeń będzie przedstawiał swoją ulubioną książkę i czytał na forum klasy najlepsze jej fragmenty,

-przy współpracy z nauczycielami i polonistami zostaną przeprowadzone test wiedzy ze znajomości lektur i książek.

W roku szkolnym 2018\2019 do biblioteki szkolnej zostały zakupione 1082 nowe  książki poczytnych polskich i zagranicznych autorów. Była to wspólna akcja szkoły i sejmiku wojewódzkiego w ramach akcji „Narodowy Program rozwoju Czytelnictwa”. W związku z zakupem tych nowości wydawniczych biblioteka przez cały rok szkolny prowadziła różne formy wydarzeń promujących czytelnictwo. Stworzyła projekt pt: „Książka moim przyjacielem”. Odbywały się lekcje biblioteczne, wystawki ulubionych książek dzieci i młodzieży, konkursy czytelnicze, plastyczne, próby tworzenia własnych  książek i komiksów, wykonywanie plakatów zachęcających do czytania książek , prezentowano na lekcjach wychowawczych nowości biblioteczne, zachęcano do ich czytania poprzez słuchanie fragmentów książek, spotkania czytelnicze itp.

Te projekty edukacyjne i działania miały wspólny cel:

- zapoznanie ucznia z nowościami pojawiającymi się na rynku wydawniczym,

- rozbudzeniu zainteresowań czytelniczych i kształtowanie nawyku czytania,

- rozbudzanie pasji czytelniczej,  wzbogacanie słownictwa ,

-uwrażliwienie odbiorców na piękno literatury

-kształtowaniu pamięci, wyobraźni i uwagi dzieci i młodzieży.

Działania w poszczególnych klasach:

Klasa I

-poznawanie nowości wydawniczych i księgozbioru szkolnego,

-wystawka książek własnych i zachęcanie do wzajemnej wymiany książek w celu ich przeczytania,

-konkurs na największą liczbę przeczytanych książek  pod kontrolą rodziców,

-konkursy pięknego czytania i omawiania przeczytanego fragmentu,

-konkurs plastyczny Zakładka do mojej ulubionej książki”.

Klasa II

-słuchanie fragmentów książek czytanych przez starszych kolegów ze szkoły,

-praca plastyczna „ Ilustracja do książki” do wybranej przeczytanej książki z księgozbioru zakupionego w ramach akcji, prezentowanie ich na forum szkoły,

-konkurs pięknego czytania,

-krótkie quizy czytelnicze w bibliotece z przeczytanych książek,

-czuwanie nad statystyką wypożyczanych książek ( co miesiąc omawianie zeszytów czytelnika).

Klasa III

-konkurs czytelniczy „Dzieci z Bullerbyn” złożony z dwóch  etapów,

-praca plastyczna Książki i moja rodzina”

-konkurs pięknego czytania ze zrozumieniem czytanego tekstu,

-słuchanie książki czytanego przez starszych uczniów.

Klasa IV

-zaprojektowanie własnego komiksu, inspiracja przeczytanym i omówionym komiksem „Kajko i Kokosz”, wymyślanie własnych przygód, rozbudzanie pasji tworzenia  i myślenia, (dla chętnych uczniów było to zaprojektowanie komiksu na komputerze),

-nagrody słowne i nie tylko za częste odwiedzanie biblioteki i recenzje ucznia na forum klasy, który omawiał treść przeczytanej książki i zachęcał innych do jej przeczytania.

Klasa V

-omówienie postawy Nemeczka z książki „Chłopcy z Placu Broni”, uzasadnienie swojej racji,

-pochylanie się nad różnymi postawami bohaterów przeczytanych książek, omawianie aspektu wychowawczego książek,

- wykonanie makiety w grupach do przeczytanej książki „Chłopcy z Placu Broni” z różnych dostępnych materiałów.

Klasa VI

-zapoznanie uczniów z nowościami na lekcjach wychowawczych, czytanie fragmentów książek,

-projekt czytelniczy „Ciąg dalszy znanych bohaterów książkowych”,

-samodzielnie napisanie opowiadanie na temat dalszych losów bohaterów – wykorzystanie cyfrowych technologii w tworzeniu ilustracji do swojej książki.

Klasa VII

-projekt edukacyjny „Starsi – młodszym”-, polegający na systematycznym czytaniu przez cały rok szkolny młodszym uczniom z klas początkowych książek ze zbiorów biblioteki szkolnej,

-czytanie  przez uczniów fragmentów książek, zachęcanie do wypożyczenia,

-monitorowanie wypożyczanych książek w zeszytach czytelniczych,

-wymiana książek własnych miedzy sobą w akcji „Wybierz – wrzuć”

Klasa VIII

-wykonanie przez chętnych uczniów plakatu zachęcającego do systematycznego czytania i sięgania po książkę,

-napisanie recenzji wybranej przez siebie książki, która ma zachęcić innych do jej przeczytania,

-próba napisania rozdziału książki w języku angielskim.

  Projekt został zrealizowany w całości. Uczniowie chętnie sięgali po nowe, pięknie oprawione i ilustrowane książki. Przełożyło się to na ilość wypożyczonych książek  co z kolei poprawiło jakość czytania ze zrozumieniem. Uczniowie spotykali się częściej w bibliotece szkolnej, zapoznawali z nowościami wydawniczymi, czytali fragmenty książek na przerwach i wybranych lekcjach.- czy zastępstwach. Dzięki temu, że uczniowie musieli wykonać pewne prace związane z projektem czytelniczym zwiększyło się czytelnictwo, więcej zostało wypożyczonych książek, uczniowie wymieniali się swoim spostrzeżeniami  i uwagami na ich temat. A co najważniejsze polecali książki sobie wzajemnie.

W marcu szkoła przystąpiła do Międzyszkolnego Konkursu Czytelniczego pt: „Wiersze Juliana Tuwima” organizowanego przez Szkołę Podstawową nr 4 w Nowym Targu i uczennica Zosia Giełczyńska zajęła w nim I miejsce spośród wszystkich szkół nowotarskich. Brawo!

 Najlepsze wyniki w czytelnictwie w ciągu całego roku szkolnego i trwania projektu „Książka moim przyjacielem”, osiągnął Szymon Gromala. Gratulujemy!

 „W ramach obchodów związanych z 40-rocznicą przyjazdu Jana Pawła II do Nowego Targu biblioteka wspólnie z siostrę Franciszką zorganizowała konkurs czytelniczy pt: „Pamiętamy o Janie Pawle II” naszym patronie, który się odbył w maju i brali w nim chętni uczniowie z klas V, VI,VII,VIII .

 Zespołowo wygrali:

-Miejsce I: uczennice z klasy VII –Martyna Łokieć, Zuzanna Łokieć, Emilia Pękala

-Miejsce II: drużyna z klasy V – Szymon Batkiewicz, Estera Gregorio, Wiktoria Gromala

-Miejsce III: zespół z klasy VI – Karolina Dziedzic, Agnieszka Marek,  Monika Tylka

Uczniowie biorący udział w konkursie musieli wykazać się wiedzą dotyczącą życia Jana Pawła II, postaci s. Sancji Szymkowiak, patronki naszego wolontariatu oraz zagadnień związanych z „Listem do osób starszych” autorstwa Jana Pawła II.

Wszystkim uczniom gratulujemy!

Wspólnie z polonistką panią M. Polak został zorganizowany konkurs czytelniczy w klasie 6a dotyczący znajomości wybranych mitów. Uczniowie wykazywali się znajomością treści lektury „Mitologia” J. Parandowskiego.

W maju w bibliotece pojawiła się wystawka związana z naszym regionem „Moja mała Ojczyzna”. Prezentowano na niej książki, broszury i przewodniki po Podhalu i okolicach. Promowano również książki o Janie Pawle II i jego pobycie w naszym mieście oraz książki wspomnieniowe znanych ludzi z Nowego Targu, które wspominały papieża, a są dostępne w zbiorach biblioteki.

W roku szkolnym 2017/2018  biblioteka planuje następujące działania:

-systematyczne czytanie w klasach czwartych

-łączenie na zajęciach bibliotecznych muzyki ze słowem

-konkursy czytelnicze w klasach trzecich i czwartych

-konkurs ogólnoszkolny „Wiedzy o Patronie Szkoły”

-wyjścia kulturalne do ośrodków użyteczności publicznej na wystawy i różne zajęcia

-zajęcia pozalekcyjne rozwijające „Godzina z książką”

    ****

      W poniedziałek 3.04.2017r. uczniowie z klasy 5 a uczestniczyli w zajęciach bibliotecznych prowadzonych w Bibliotece Pedagogicznej w Nowym Targu.

      Lekcja biblioteczna miała obejmować znajomość katalogowania książek, zasady ich układania na półce oraz rozpoznawania katalogów bibliotecznych: alfabetycznego i rzeczowego oraz zasad korzystania z nich w celu odszukania wybranej książki.

 

****

****

 W dniu 28.03.2017r. uczniowie naszej szkoły: Jagoda Węgrzyn, Kinga Słowakiewicz, Szczepan Stołowski z klasy IIIa, uczestniczyli w Międzyszkolnym Konkursie Czytelniczym odbywającym się w Szkole Podstawowej nr 4 w nowym Targu.

      W konkursie mieli się wykazać znajomością wierszy Juliana Tuwima. Po wypełnieniu testu wiedzy i prezentacji swoich prac plastycznych okazało się, że zajęliśmy 4 miejsce. Do podium zabrakło jednego punktu. Szkoda!. Ale za to otrzymaliśmy wyróżnienia dla każdego z naszych uczniów, ponieważ wykazali się oni dużą wiedzą i znajomością wierszy Juliana Tuwima.

     Gratulujemy Jagodzie, Kindze , Szczepanowi i życzymy im dalszych sukcesów czytelniczych!

****

W dniu 7.03.2017 odbył się I etap konkursu szkolnego pt. „Jan Chrystian Andersen i jego baśnie” dla klas III. 

Do II etapu zakwalifikowało się 10 uczniów :

Antoni Rapacz, Szymon Batkiewicz, Jagoda Węgrzyn, Leonard Zarzycki, Emilia Łukaszka, Kinga Słowakiewicz, Oliwia Ligas, Estera Gregorio, Wiktoria Gromala, Patrycja Solarz.

Etap II zostanie przeprowadzony 16 marca 2017r.

———————————————————————————————————————————————————————————————

    W dniu 14 listopada odbył się międzyklasowy konkurs czytelniczy na podstawie książki J. Korczakowskiej „Spotkanie nad morzem” dla klas IV a i IV b.

Konkurs składał się z dwóch części. Pierwszy przeprowadzono w klasach , gdzie uczniowie wypełniali test składający się z 20 pytań. Trójka najlepiej odpowiadających przeszła do II etapu.

W drugim etapie uczestniczyły dwie drużyny, które rywalizowały między sobą o wygraną, czyli o tytuł „Wzorowego Czytelnika”. Każda drużyna miała po 3 uczestników, którzy mieli po 15 sekund na odpowiedź. Każda poprawna odpowiedź była premiowana 1 punktem. Gdy odpowiedź była niepełna lub niewystarczająca drużyna otrzymywała decyzją Komisji pół punktu.

W drużynie klasy IV a brali udział uczniowie:

– Julia Truchoń

– Nikola Zubek

– Hubert Grzywnowicz

Drużynę klasy IV b reprezentowali:

– Karolina Dziedzic

– Agnieszka Marek

– Bartosz Kobylarczyk

Każdą drużynę wspierały macierzyste klasy, które dopingowały swoich kolegów do poprawnych odpowiedzi. Konkurs trwał 45 minut, uczniowie odpowiedzieli na 70 pytań dotyczących treści książki.

Zwycięzcami okazała się drużyna z klasy IV a i uczniowie: Julia Truchoń, Nikola Zubek, Hubert Grzywnowicz. Otrzymali oni dyplomy, nagrody książkowe oraz celujące oceny z języka polskiego.

Konkurs przygotowały panie: p. B. Wijas i p. M. Polak

  Gratulujemy zwycięzcom i zapraszamy wszystkich chętnych do następnego konkursu czytelniczego, który odbędzie się w kwietniu.
Zakończyliśmy w ubiegłym roku szkolnym akcję trwającą 3 lata, gdzie zaproszeni goście przychodzili do naszej szkoły i czytali bajki i baśnie uczniom obecnych klas trzecich. W tym roku szkolnym nacisk postawimy już na samodzielne czytanie i częstsze obcowanie z książką. Mają temu służyć zakupione  dla dzieci i młodzieży we wrześniu nowości wydawnicze oraz stała systematyczna kontrola zeszytów czytelniczych przez wychowawców i bibliotekarkę. Prosimy również rodziców o systematyczną rozmowę ze swoimi pociechami o tym, co czytają i jaka literatura ich interesuje.

CZYTAJ BO TO NAJLEPSZA INWESTYCJA W TWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ

****

Spotkanie czytelnicze w Bibliotece Miejskiej

 W dniu 22 marca pani bibliotekarka zorganizowała w Bibliotece Miejskiej spotkanie czytelnicze z panem Franciszkiem Szlagą, autorem książki o Janie Pawle II pt: „Z ziemi polskiej, czyli On przemienił człowieka”.

Są to spisane wspomnienia autora książki dotyczące postaci naszego Patrona – Jana Pawła II oraz jego podróży i spotkań z mieszkańcami Podhala i okolic Małopolski. Pan Franciszek cudownie nam opowiedział o tych wszystkich wydarzeniach, i smutnych  i wesołych oraz o swoich przeżyciach związanych z osobą Jana Pawła II. Uczniowie mieli okazję zobaczyć zdjęcia i przeźrocza z prywatnego albumu pana Szlagi,  które przybliżyły nam osobę Ojca Świętego, jego pielgrzymek i wędrówek po górach i okolicach Podhala m. in. jego pielgrzymkę do naszego miasta w dniu 8 czerwca 1979 roku.

Dzisiaj trzeba młodemu pokoleniu pokazywać i mówić jaki był Jan Paweł II, że był to człowiek wielkiej odpowiedzialności i wolności, że był stróżem wartości moralnych i chrześcijańskich i że kochał człowieka takim jakim on jest.

Uczniowie klasy IV naszej szkoły mieli niezapomniane spotkanie zarówno z osobą świętego Papieża jak i z okresem historycznym, w których się one odbywały, dzięki fantastycznemu opowiadaniu pana Franciszka.  Bardzo dziękujemy!

ZOBACZ ZDJĘCIA

„Nowy Targ czyta dzieciom”

       W dniu 17 marca miała miejsce nasza akcja czytelnicza „ Nowy Targ czyta dzieciom”.

Do szkoły została zaproszona pani Anna Dziubas – nowotarska artystka, która w niecodzienny sposób „przeczytała” uczniom klas II  legendę o Podhalu. Tak naprawdę pani Ania ją  profesjonalnie przedstawiła, malując sceny z legendy, podczas, gdy pani bibliotekarka ją czytała. Uczniowie byli oczarowani tą formą przekazu literackiego i plastycznego.

    Praca pani Ani Dziubas została na pamiątkę w szkole. Można ją podziwiać w bibliotece.

ZOBACZ ZDJĘCIA  

W dniu 18 lutego 2016 r gościem w naszej szkole był pan Stanisław Barnaś – radny Sejmiku Małopolskiego.  Czytał fragment książki z serii  Klinika pod Boliłapką pt. „ Lawa w tarapatach”  uczniom klas  drugich. Tym samym przyłączył się do naszej akcji „Nowy Targ czyta dzieciom”.  Obecnie czytamy fragmenty nowości wydawniczych, zakupionych dla naszej szkoły w ramach akcji „Książki  naszych marzeń”.

                 Biblioteka szkolna w ramach tejże akcji przybliża uczniom starszym i młodszym nowości dla dzieci i młodzieży, które ukazują się na rynku wydawniczym. Po przeczytaniu fragmentu książki i jej krótkim omówieniu, pan Barnaś  bardzo ciekawie opowiedział nam   o swojej pracy i roli jaką pełni dla społeczeństwa.

              Przypominamy, że w tym roku szkolnym gościliśmy już podczas naszych comiesięcznych spotkań szacownych obywateli naszego miasta między innymi nadleśniczego  pana Romana Latonia,  sierż. sztab. pana Bartłomieja Garbacza – dzielnicowego, specjalista ds. operacyjno –  szkoleniowych  Państwowej Straży Pożarnej  kpt. Krzysztofa Batkiewicza.

ZOBACZ ZDJĘCIA 

AKCJE  CZYTELNICZE

Biblioteka w dalszym ciągu będzie kontynuowała Akcję Czytelniczą przeznaczoną dla klas drugich „Znani i nieznani czytają dzieciom bajki”, będą zapraszani różni goście znani i mniej znani, aby czytali naszym najmłodszym uczniom. Bardzo serdecznie prosimy Rodziców o przyłączenie się do naszej akcji i czytanie również w domu razem z dzieckiem, zachęcając go w ten sposób do czytania i obcowania z książką.

Nasza biblioteka włączyła się również do akcj i”Książki Naszych Marzeń”, dzięki której w szkolnej bibliotece znajdzie się więcej nowości dla dzieci i młodzieży.

Planuje się również w tym roku szkolnym zorganizować okazjonalne wyjścia do różnych instytucji związanych z kulturą jak biblioteki, galerie, wystawy. muzea.